SoMe – Facebook

Tips Til At Bruge Facebook Til Sociale Medier Marketing

Facebook er befolket af millioner af mennesker over hele verden. Hver eneste af disse mennesker måske ønsker at købe, hvad du tilbyder, men de vil ikke vide, du eksisterer, indtil du begynder markedsføring til dem. Følg trinnene i denne artikel for at få startet din Facebook-marketingkampagne til højre fod.

Brug alle de muligheder, der er tilgængelige for dig på Facebook, når du bruger den til at markedsføre din virksomhed. Der er altså mange anderledes veje at jer kunne tilpasse jeres side, den nøglen er vidende lige netop hvad disse valgmuligheder er. Hvis du har brug for hjælp der er mange hjemmesider, herunder Facebook, der kan give dig en vis indsigt.

Ræk ud til dine abonnenters venner ved at opfordre dem til at dele dit indhold. Du kan for eksempel bede abonnenter om at dele dine opdateringer for at modtage en kupon kode eller fokusere på at dele underholdende indhold, som dine abonnenter vil sende til deres venner. Hold styr på, hvilke strategier der fungerer bedst.

Overvej at surfe på Facebook som din virksomhed i stedet for dig selv. Når du er på din side, har du mulighed for at tjekke Facebook ud som selve siden. Gør dette og lignende sider, som du tror har en lignende fanskare, og derefter kommentere på disse sider samt at få dit navn ud til et udvidet publikum.

Beslut dig for, hvorfor du vil have en Facebook-side. Som med andre former for markedsføring for at maksimere afkastet for virksomheden, skal du forstå, hvorfor du er markedsføring i knytnæve sted. Du skal også definere dine Marketing målsætninger og oprette en tilsvarende Marketing strategi. Du skal oprette din Facebook-side med din Marketing strategi for øje.

Læs mere om SoMe marketing her

Se din grammatik, selvom du ikke har lyst til det er nødvendigt. Du kan føle, at du kan slippe afsted med en fejl her og der på grund af karakteren af din virksomhed, men det er ikke sandt. Hvis du ved, at din grammatik har problemer, skal du køre det hele gennem en brik, før du bogfører den.

Opret en konkurrence på din Facebook-side, som kun fans af din side kan deltage i. Dette vil gøre dem glade for at komme til din side. De kan endda fortælle familie, venner eller kolleger, hvilket betyder, at du vil have flere besøgende, der kommer til din side. Selvfølgelig, flere besøgende betyder mere forretning!

Vær forsigtig med eventuelle billeder, du sender som annoncer, da kun 20% af billedet kan være faktiske tekst. Hvis du ender med at indsende et billede, der har mere end 20% tekst, vil det blive afvist, og du har spildt din tid. Vær kreativ, og Opret et billede, der fanger din målgruppes opmærksomhed.

Facebook er ikke længere et gratis marketing værktøj. Som webstedet har udviklet sig, har det gjort det endnu sværere at nå din målgruppe. Ikke alene er det nu overbefolket med din konkurrence, men det er også overvældet med statusopdateringer af de millioner af konti. For de fleste virksomheder, den eneste måde at få set i dag, er at ansætte hjælp, så mener, at som en mulighed.

Sammensætte en Facebook-konkurrence. Folk elsker sjove ting som konkurrencer og quizzer på Facebook. Det er en af de ting, der gør de sociale medier site så meget speciel. Det er ikke så svært for din virksomhed eller mærke til at sammensætte en konkurrence, og det kan virkelig åbne op for engagement niveau af dit samfund.

Tal med din målgruppe på din Facebook-virksomheds side. Hvis nogen tager sig tid til at skrive noget på din væg, bør du besvare dem. Det ligner en, der ringer til din virksomhed. På telefonen, vil du tale med dem og besvare deres spørgsmål for at gøre et godt indtryk. Dette begreb er det samme med e-mail og web-formularindsendelser. Det skal være det samme med din Facebook-side.

Undervurder ikke de ressourcer, der er nødvendige for en vellykket Facebook-kampagne. Så mange mennesker er på dette websted, du vil have din indsats for at betale. Sørg for, at du har masser af tid til Facebook markedsføring og overveje at ansætte en person med sociale medier markedsføring erfaring til at hjælpe dig med dette projekt. Investere den nødvendige tid og ressourcer for at se virkelige resultater.

Spørg andre mennesker, at du kender til rådgivning om Facebook, hvis du er ny til det. Facebook har eksisteret i mange år nu, og takket være dette, mange mennesker har lært en hel del om, hvordan man effektivt optimerer en side på sitet. Du vil sandsynligvis blive overrasket over, hvor meget der er at lære.

Ligesom dine kunder tilbage. Facebook er ofte et gensidigt fællesskab. Du kan lide nogen, de bemærker dig, og så kan de lide dig tilbage. Må ikke bare vente på nogen til at opdage dig. Se efter din målgruppe, og tag det første skridt i at synes om dem. Det vil få dig den introduktion, du har brug for.

Du skal beregne konverteringsfrekvensen for din Facebook-marketing kampagne på månedsbasis. Vurdere, hvor mange produkter du sælger takket være denne kampagne og sammenligne dette tal med, hvor mange abonnenter du har. Din konverteringsfrekvens er en fremragende indikation af, hvor vellykket din Facebook-markedsføringskampagne er.

Så du er endelig færdig med din Facebook-side, der fremhæver alle de fantastiske funktioner i dit unikke brand. Selv hvis du har skabt en fantastisk side, vil du ikke blive en succes, hvis folk ikke er klar over din eksistens. Hvis du vil generere trafik til din side, kan den aktuelle marketing kampagne eller det nyeste produkt drage fordel af Facebook-annoncer og sponsorerede historier.

Læs mere om professionel webdesign her

Du skal have en regelmæssig tilstedeværelse på din Facebook-side, hvis du ønsker det at gøre en forskel for din virksomhed. Facebook deler de mest aktive virksomhedsoplysninger før dem, der ikke deler oplysninger meget ofte. For at sikre, at dine beskeder kommer til dem, der bekymrer dig, skal forblive aktiv.

Nu, hvor du har alt dette gode råd lige ved hånden, er du nødt til at sætte det til at bruge. Tag hvert tip én ad gangen og se, hvordan det kan passe ind i din nuværende Facebook marketingstrategi. Du kan opleve, at du er bedre i stand til at visualisere, hvad der er nødvendigt for at nå succes.

Leave a comment